Adam Hazdra a kol.: Skvělé služby

Obálka knihy Skvělé služby
Obálka knihy Skvělé služby

Nemám rád zbytečné překážky, kyselé obličeje a větu „to nejde“, když „to jde“.

Mám rád úsměvy, logiku, jednoduchost a obsluhu, se kterou bych neměl problém přátelit se na Facebooku.

Jestli to máme +- stejně, mohla by se vám zamlouvat kniha Skvělé služby. Je hezká, voní, a pokud nechcete, nesebere vám moc času.

Přečíst, založit a…

Nádherně zpracovaných 160 stran, z toho přinejmenším třetina ilustrace, schémata a grafy. Přečtené je máte za sobotní odpoledne. A pak záleží jen na vás.

Můžete pokývat hlavou, říct si „hezký“, knihu založit do police a dál si žít svůj obyčejný život.

Anebo pokývete hlavou, řeknete si „hezký“ a šáhnete po bloku a tužce, abyste si udělali poznámky, zkusili použít v knize uvedené nástroje a nedali si pokoj, dokud u vás nebudou lidé nakupovat proto, že jste nejblíž, ale proto, že jste nejlepší. Ať už to slovo znamená cokoli.

Proč, jak, co

Skvělé služby se hezky řídí frameworkem Proč, Jak, Co. Kniha začíná vylíčením, proč jsou skvělé služby fajn, a pak vám ukáže, jak se k nim dopracovat. Otázku Co už nechá na vás.

Vybrané nástroje k analýze a návrhu skvělých služeb jsou velmi jednoduché, snadno použitelné, ale velmi bolestivé – za předpokladu, že myšlení bolí. Taková mapa kontaktních míst se zdá být záležitostí na pár minut. Ale jak autoři ukazují třeba na příkladu Chlapské zásilky, když se člověk zamyslí, i jednoduché věci jsou ve skutečnosti v pozadí velmi komplexní.

Kniha, kterou by měl prolistovat každý

Jak poznamenal Dan Pink v Prodávat je lidské, nějakým způsobem prodáváme všichni. Stejně tak bych mohl říct, že prakticky všichni poskytujeme nějaké služby.

Kdybyste se chtěli ve svém podnikání zlepšit a váhali byste mezi Začněte s proč, Prodávat je lidské a Skvělými službami, sáhněte po poslední knize. A to proto, že

  1. myšlenka bez dobré realizace vám je k ničemu,
  2. v knize narazíte na podobné myšlenky jako v předchozích dvou,
  3. neobsahuje americký bullshit, je stručná a i kdyby vám nesedla, ztratíte s ní o 6 hodin méně než s těmi předchozími.

 

Adam Hazdra a kolektiv: Skvělé služby. V roce 2013 vydala Grada.

Autor: Jan Kadlec

Hodně čtu a nechávám si říkat Jane.